۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

ما ازهند برگشتيم

سلام

يك نفس ياد خدا
يك سبد خاطر آسوده و شاد
يك بغل شبنم آرامش صبح
يك هزار آينه از جنس دعا
همه تقديم شما

سال نو مبارك

اميدوارم كه امسال سالي بهتر از پارسال براي همه دوستان باشه و از همين بهار شاهد تغييرات عمده در پرونده هاي مهاجرتي باشيم.
ما هم هفته دوم نوروز را در هندوستان گذرونديم و تازه ديروز 14 فروردين برگشتيم. هنوز گيج گيجم . اومدم سر كار ولي ذهنم و فكرم هنوز در دنياي ديگري است. دنيايي بسيار متفاوت از اونچه كه تا حالا به عمرم ديده بودم و حتي فيلم هاي هندي هم نتونسته اند كمكي براي شناختن كشور هند بكنند. اين سفر ما خيلي فشرده بود چون در 7 روز 4 شهر دهلي ، جيپور ، رانتامبور ( پارك جنگلي ) ، آگرا را بازديد كرديم و سفرهاي بين شهري ما رو خيلي خسته كرد چون براي رسيدن به هر شهربين 6 تا 8 ساعت فقط توي راه بوديم.اون هم در چه جاده هايي كه واقعا بي نظم و قانون هستند و هر لحظه آدم پياده و دوچرخه و موتوري و ريكشا و كاميون و گاو مي پره وسط جاده و راننده بيچاره كه خيلي صبر داره سرعتش را كم مي كنه يا ايست كامل مي كنه ، چون حق تقدم معني نداره و فقط بايد بوق زد. پشت ماشينها نوشته لطفا بوق بزنيد. اي واي از اين بوقها. اگر اين اتوبوس سواري طولاني بين شهري نبود و ما كمتر خسته مي شديم ، سفر به هند كاملا بي نقص بود. ما از مكانهاي بسياري ديدن كرديم و هتلها 5 ستاره و بسيار شيك و راحت بودند . حيف كه ساعات كمي در هتلها بوديم و بيشتر در گرماي حدود 37 تا 40 در شهر و راهها گذرونديم.
از قسمت هاي آرام بخش سفر ، اقامت در رانتامبور بود كه بسيار زيبا و سرسبز و تميز بود . از گدا ها و كثيفي ها و بوق زدن خبري نبود. اونجا تا دلتون بخواد ميمون و آهو و گوزن و طاووس و كروكوديل و انواع پرندگان را ديديم و از همه مهمتر موفق به ديدن ببر بنگال شديم اونهم 2 بار. كه خيلي هيجان انگيز بود . اين حيوانات در اين پارك جنگلي محافظت شده آزادانه زندگي مي كردند و اين ما بوديم كه در قفس بوديم و اجازه پياده شدن از اتوبوس روباز را نداشتيم.
دوست دارم قسمت هاي جالب سفر را بنويسم ولي الان هنوز خيلي خسته ام.
سفر به هنوستان را حتما توصيه مي كنم ولي نه به عنوان اولين تجربه سفر خارجي . بهتره قبلش دوبي و تركيه و مالزي و تايلند و ... را ديده باشيد و به قول معروف يكم دنيا ديده باشيد و خيلي سخت گير و حساس هم نباشيد اونوقت بهتون خوش مي گذره. به ما هم در مجموع خيلي خوش گذشت و با اينكه فقط قبلش دوبي و استانبول را ديده بوديم ولي تا حد زيادي تونستيم خودمون را با محيط پراز تضاد هند وفق بدهيم. ما به اين اعتقاد پيدا كرديم كه اگر دلمون را خوش كنيم همه جا بهمون خوش مي گذره. پس شما هم خوش باشيد.

۱۵ نظر:

Diary Of A Stranger گفت...

خوشحالم که بهتون خوش گذشته. سفر به هند با تمام سختی هیش واقعا تجربه جالبیه! من که خیلی دوست داشتم. اما امان از بوق........ و جاده های داغون

ما و کانادا گفت...

سلام!
معلومه که سفر فشرده ای بوده فکر کنم خیلی توی راه بودید. خوبه که خوش گذشته سال خوبی داشته باشید

دوستدار ونکوور گفت...

با سلام
خوش اومدی دوست عزیزم

خوشحالم بهتون خوش گذشته. منتظر خاطرات سفرتون هستم.
موفق باشی

Mary گفت...

به يادداشت هاي يك بيگانه:
سلام
با شما موافقم . تجربه جالبي بود. اميدوارم زود ويزاتونو بگيري.

Mary گفت...

به ما و كانادا:
سلام
اميدوارم سال خوبي داشته باشي.

سارا ( به كانادا چنين شتابان ) گفت...

سلام منتظر سفرنامه ات هستم و خوش حالم كه بهتون خوش گذشته ما هم مثل شما دلمون خوش بود و خيلي از سفرمون با وجود كاستي هايي كه داشت لذت برديم .

Rànâ گفت...

خیلی دوس دارم برم هند! ولی دلم میخواد که یک ماهی اونجا باشم!

Mary گفت...

به سارا:
سعي مي كنم كم كم نكات جالب هند را بنويسم. شما هم بهترين كار را مي كنيد كه به خودتون خوش مي گذرونيد.

Mary گفت...

به مسافر كوچولو:
سفر به هند تجربه متفاوتيه و خيلي با پيش زمينه هاي فكريمون فرق داره. توصيه مي كنم اول يك هفته بمون ببين مي توني دوام بياري بعد يك ماه بمون.
روز آخر مي گفتم يكي منو از اينجا به بره....

کانادا یه نفر ! گفت...

رسیدن به خیر
وبلاگ منو لینک کنید اگه میشه ممنون میشم
من لینک کردمتون

کانادا یه نفر ! گفت...

یادم رفت بگم که مطلب اپلای نشدگان رو نوشتم اگه میشه بیاین نظرتونو در خصوص این موضوع بدید تا از راهنماییتون استفاده کنم

Mary گفت...

به كانادا يه نفر:
سلام
در وبلاگتون نظرم رو دادم و لينكتون هم كردم. موفق باشي

گلناز گفت...

سلام

سفرنامه هند شما رو خوندم، خیلی خوب توصیف کرده بودید. می تونم بپرسم با چه آژانسی رفتین و مبلغش چقدر شد؟ از خدمات آژانس راضی بودین؟

امیدوارم همیشه شاد و موفق باشین.

Mary گفت...

به گلناز:
سلام
ما با تور تكتازان ايران به شماره 4810 رفتيم و مي شه گفت در مجموع راضي بوديم و به تعهداتشون عمل كردند. البته اگر اين سفر به هند چندمين سفر خارجي تون باشه خوبه در غير اينصورت شاد اذيت بشيد . بايد روحيه ماجراجويي و انعطاف پذيري داشته باشيد. موفق باشيد

گلناز گفت...

مری عزیز ممنون از پاسخت. من و همسرم تا حالا چند سفر خارجی (دوبی و مالزی و ترکیه) داشتیم، همیشه خیلی دوست داشتم هند رو هم ببینم ولی به خاطر یکسری مشکلاتش مثل آلودگی، بی نظمی و کثیفی منصرف می شدم ولی وقتی سفرنامت رو خوندم دوباره وسوسه شدم که یه سفر به هند هم داشته باشیم. حالا تا ببینیم خدا چی می خواد :)
بازم ممنون از پاسخ و سفرنامه خوبت.