۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

تعطيلات نوروز در هندوستان

سلام

ما براي تعطيلات نوروز تصميم گرفتيم بريم هند. البته از اول نمي دونستيم كجا بريم . خيلي كشورها را بررسي كرديم ، قيمت هاشون ، آب و هواشون و اينكه هدف از رفتن به اونجا ها چي مي تونه باشه. بهرحال به اين نتيجه رسيديم كه بريم هند كه پكيج اين سفر شامل شهرهاي دهلي و آگرا و جيپور و پارك جنگلي ( حيات وحش ) مي شه.
2 شب اقامت در پارك جنگلي خيلي جالب به نظر مي رسه ، مخصوصا سفر با جيپ در جنگل به دنبال يافتن ببر بنگال هيجان انگيزه ، البته گفتن احتمال داره ببر ديده نشه ولي آهو و گراز و ... ديده مي شه. حالا خطرناك نباشه ما به ديدن همون پرندگان و درختان قانعيم.
جمعه رفتيم هتل سيمرغ براي سمينار آشنايي با هند كه از طرف مجري تور گروه تك تازان ايران ، برگزار شد. اول برنامه كلي از خودشون تعريف و تبليغ كردند بعد هم از ديدنيهاي هند صحبت كردند و تعهداتشون را يادآوري كردند و درنهايت هم تورليدرها رو معرفي كردند . اينطور كه مي گفتند در 16 گروه و زمان مختلف در ايام نوروز اعزام دارند و بايد تعداد زيادي از مسافران را هدايت كنند.
يادش بخير اولين فيلمهاي ويديويي كه ديدم همش هندي بودند. من هم از بچگي عاشق رقص و آوازشون بودم و رنگها و لباسهاشون برام جذاب بودند. فكر كنم 10 ساله بودم كه مي گفتم وقتي من بزرگ بشم مي خوام برم هند . وقتي ازم مي پرسيدن چرا مي گفتم مي خوام برم اونجا دانشگاه چون ارزونتره ، بعد ته دلم مي گفتم آخه اونجا قشنگ و زيبا و سرسبزه ، تازه مردمش شادند ، همش عاشق مي شوند و آواز مي خونند و مي رقصند . ولي بعد كه بزرگتر شدم ديگه نه فيلماشون را ديدم نه به كشورشون توجهي كردم ، از افرادي كه اونجا رفته بودند شنيدم كه كشور فقيريه و كثيف و شلوغ هم هست و براي زندگي و تحصيل مناسب نيست. خلاصه مقصد مهاجرت را عوض كردم و گفتم مي رم كانادا براي ادامه تحصيل . چون كساني كه تا الان رفتند تجربه هاي خوبي دارند و راضيند. البته الان دلايل رفتنم با گذشت زمان بيشتر هم شده.
حالا كه دست روزگار ما را به سمت هند كشيده ، اين را به فال نيك مي گيرم و خوشحالم كه به اين كشور با فرهنگ غني و مردمان مختلف از مذاهب گوناگون و با زبانهاي مختلف سفر مي كنم و يك هفته از عمرم را اونجا مي گذرونم.
درضمن از تجربه هاي دوست وبلاگي ميريم كانادا در سفر به هند هم استفاده كردم .

در مجلس ما عطر مياميز كه ما را
هرلحظه زگيسوي تو خوش بوي مشام است

۲۱ نظر:

دوستدار ونکوور گفت...

سال نو بر شما مبارک باشه و امیدوارم سفر خوبی داشته باشی و حسابی شارژ بشی.

Mary گفت...

به دوستدار ونكور:
سال نو هم براي شما مبارك باشه. خوش باشيد

ما و کانادا گفت...

سلام دوست عزیز...
کار بسیار خوبی میکنید..انشالله سفر خوب و خوشی داشته باشید و نیز سالی بهتر و سرشار از خبرهای خوب...
سال نو پیشاپیش مبارک!

Mary گفت...

به ما و كانادا:
سلام
من هم سال نو را پيشاپيش تبريك مي گم و منتظر خبرهاي خوب از شما هستيم.

مریم گفت...

سلام مري جونم
اميدوارم سال جديد براتون سرشار از بهترين خبرها و سفرها باشه.

Mary گفت...

به مريم:
مرسي عزيزم.سال خوبي را براي شما آرزومندم. خوش باشي

Diary Of A Stranger گفت...

وای چه عالی! ما هم پارسال البته ژانویه رفتیم هند. (جنوب هند) خیلی تجربه جالبی بود و خیلی خوش گذشت.امیدوارم حسابی بهتون خوش بگذره و موفق باشید.

sunshine1276 گفت...

مریم جان
سلام
بابا عجب عید پر باری شده ها
جیپور آگرا دهلی ......هند کشور رنگها .....رقصها......خوش بگذره و از زمانتون و لحظه هاتون لذت ببرین .جای ما رو هم خالی کنین.بقول یک بنده خدایی اگه جایی رفتین که شمع روشن می کردند برای ما هم شمعی بیفروز........
خوش باشین
رضا

Mary گفت...

به يادداشت هاي بيگانه:
سلام
اميدوارم به ما هم خوش بگذره و شما هم عيد خوبي داشته باشيد. خوش باشي

Mary گفت...

به سان شاين:
سلام
اميدوارم شما هم عيد خوبي داشته باشيد. خوش باشيد

مژده گفت...

ماري عزيزم سال نو هم بر شما مبارك و اميدوارم مسافرت خيلي خيلي بهتون خوش بگذره و شاد باشين

بهمن گفت...

سلام. جشن رنگها رو ببینید و خوش باشین. به تاج محل سلام برسونین.
:-)

کانادا یه نفر گفت...

سلام
خوشحال میشم من را نیز در جمع خود بپذیرید و از راهنمایی های خود مطلع سازید
من شما را لینک کردم اگر افتخار بدهید و من را در وبلاگتان لینک کنید بر سر بنده منت نهاده اید
با تشکر

سارا ( به كانادا چنين شتابان ) گفت...

سلام
سال نو مبارک
با سفرنامه ارمنستان به روزم
پیروز باشید.

سارا ( به كانادا چنين شتابان ) گفت...

سلام
سال نو مبارک
با سفرنامه ارمنستان به روزم
پیروز باشید.

کانادا یه نفر گفت...

سلام
به روزیدم !
منو امتیازام مطلب جدید کانادا یه نفر ... منتظر راهنمایی دوستان هستم .

کانادا یه نفر گفت...

راستی منو هم اگه لایق دونستید بلینکید مشتری ندارم حوصلم سر رفت از بی بازدیدکنندگی!

سارا ( به كانادا چنين شتابان ) گفت...

ماري جان مي خواستم بدونم وكيل مهاجرتي شما كي بوده و آيا از كارش راضي بوديد يا نه ؟

sunshine گفت...

سلام
نوروزتان مبارک و شاد باشین
سال خوبی داشته باشی
رضا ، سان شاین ، کوچولو

Mary گفت...

به كانادا يه نفر:
سلام
به وبلاگ نويسي خوش اومدي. اميدوارم امتيازات را كامل كني و بتوني اقدام كني.

Mary گفت...

به سارا:
من ترجيح مي دهم نام وكيلمون را بعد از اومدن مديكال اعلام كنم.اينطوري بهتره.