۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

پائولو كوئيلو نويسنده محبوب من

امروز حالم خيلي بهتر شده . خدا روشكر. انگار بعد از نتيجه آيلتس فشار عصبي كه روم بود از بين رفت و من دوباره طعم آرامش را چشيدم . واقعا اين كه مي گن ريشه بيشتر بيماريهاي جسمي ناشي از ناراحتيهاي عصبي و روحيه به نظرم درسته . خدايا در اين شبهاي عزيز قدر دعا مي كنم به ما روح آرام و جسم سالم اعطا فرما . الهي آمين
چند روز بود كه مي خواستم در مورد پائولو كوئيلو بنويسم . اين نويسنده برزيلي كه در دنيا شناخته شده است و من عاشق كتابهايش هستم.
به نقل از سايت رسمي پائولو کوئلیو : کتاب هایش از پر فروش ترین کتاب های بیست سال گذشته در تمام جهان بوده است و او، یکی از پرخواننده ‌ترین ‌، و تاثیرگذارترین ‌نویسندگان امروز است‌.
روز چهارشنبه 15 اکتبر سال 2008، پائولو کوئلیو دیپلم رکورد جهانی گینس را به عنوان نویسنده ی زنده ای که یک اثر او به بیشترین تعداد زبان ها منتشر شده است، دریافت کرد.
زيرا كتاب کیمیاگر پائولو کوئلیو تا کنون به 67 زبان و در 160 کشور منتشر شده است.
اين كتاب رو اولين بار خاله ام به من پيشنهاد كرد و واقعا روم خيلي تاثير گذاشت . بعد از اون كتابهاي ديگه اش رو هم خريدم : كوه پنجم ، بريدا ، شيطان و دوشيزه پريم ، مكتوب و ...
فكر كنم نزديك 17-18 جلد از كتاب هايش رو خريدم و خوندم واقعا محشره . به همه علي الخصوص كساني كه به دنبال آرزوها و روياهاشون تصميم به مهاجرت گرفتند توصيه مي كنم اول كتاب كيمياگر را بخونيد اگر با نويسنده هم عقيده بوديد بعد بقيه كتابها را...
در كتاب كيمياگر ، چوپاني به دنبال تحقق روياهايش و رسيدن به افسانه شخصي دست به ماجراجويي مي زند و بعد ... اين كتاب در پشت داستان رمان به عرفان و معرفت شناسي و داشتن اميد براي رسيدن به اهداف با ظرافت خاصي اشاره مي كند.
الان كه مي خوام به خودم استراحت بدم كتاب ساحره پورتوبلو را خريدم كه محصول سال 2006 پائولو كوئيلو است .
در ضمن اين متن را امروز از سايتش دانلود كردم به اسم خداوندگار شجاعان كه براتون مي گذارم:

اگر راه پیش رویت،
راه رویاهایت است،
به آن متعهد باش

به این بهانه راه خروج را باز مگذار:
هنوز وقت رفتن به دنبال رویایم نیست.
این جمله،
که بسیار به کار می رود،
بذر شکست را در خود دارد
راهت را پی گیر
حتا اگر گام هایت
نا استوار است.

حتا اگر می دانی
وضع کنونی ات
بهتر است
اگر امکانات خود را
هم اکنون بپذیری،
به یقین در آینده بهتر خواهی بود.
اما اگر اسیر مرزهایت شوی،
هرگز از آن ها رها نخواهی شد.
با شهامت به راهت قدم بگذار،
از انتقاد دیگران نترس،
و از همه مهم تر، نگذار منتقد درون خودت، فلجت کند.

در شب های بی خوابی و بی قراری،
خدا با توست،
با عشقش،
و اشک های پنهانش

خدا، خداوندگار شجاعان است

۳ نظر:

Rànâ گفت...

سلام سلام! لیست مدارک رو گذاشتم و نمایه هم قابل دسترسی شد:)
در هر حال آدرس :http://ranadp.blogspot.com/

Mary گفت...

سلام . مرسي از اينكه اينقدر سريع جواب داديد. يك پرينت گرفتم تا كم كم مدارك را آماده كنم. راستي شما خانم مسافر كوچولو هستيد يا آقاي مسافر كوچولو؟

Rànâ گفت...

خواهش می کنم ماری جون! من یه خانم خوشگل هستمD: راستی یادت نره که عدم سوپیشینه موقع فرستادن مدارک نباید بیشتر از دو ماه عمرش باشه ها! منظورم اینه که این یکی رو بذارین همون ماه آخر واسش اقدام کنین.