۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

تجربه آيلتس من

من براي امتحان اسپيكينگ خيلي هول شدم به حدي كه دستم مي لرزيد و خيلي تند تند حرف زدم انگار دنبالم كرده بودند البته مصاحبه گر هم خيلي تند با لهجه بريتيش حرف مي زد. خيلي جدي بود و به زور ، هر از گاهي يك لبخند مي زد. من شنيده بودم مصاحبه كننده ها برخورد گرم و دوستانه اي دارند ولي شانس ما اين خانم جوان و مغرور با خودش هم قهر بود. در عرض 15 دقيقه مثل فرفره يك سري جمله تحويلش دادم كه الان يادم نمي ياد چه گرامري به كار بردم و آيا درست بوده يا نه. آخر سر هم وقتي گفت كه مصاحبه تموم شده باورم نشد و نمي دونستم چي كار بايد بكنم. خنده دار ترين قسمت موقعي بود كه به جاي اينكه پاسپورت و كارت ملي ام رو بردارم وبرم ، مداد و كاغذ روي ميز را برداشتم. خدا را شكر كه مصاحبه تموم شده بود و خانم مصاحبه كننده با خنده پاسپورت و دستم داد و گفت اين كاغذ و مداد مال اينجاست. خلاصه نمي دونم هول شدنم كه كاملا غيرارادي بود چقدر روي نمره ام تاثير مي گذارد . اميدوارم حالا كه خانم خوش اخلاقي نبود حداقل خوب نمره بده.
در آزمون كتبي كه ديروز بود خيلي بهتر عمل كردم . من بودم و مداد و كاغذ ، وسايلي كه ماههاست بهشون عادت دارم . وضعيت سالن خيلي خوب و خنك بود و پرسنل و مراقب ها اكثرا انگليسي و استراليايي بودند و يك كلمه فارسي در توضيحاتشون نمي دادند. وقتي هم مي گفتند وقت تمومه بايد مداد و مي گذاشتيم روي ميز. فكر كنم چند نفر را از آزمون بيرون كردند چون دوربينهاشون تقلبشون رو نشون داده بود. من كه خيلي ترسيده بودم قبل از اينكه وقت تموم بشه مداد رو مي گذاشتم رو ميز. خوشبختانه اصلا وقت كم نياوردم . فكر كنم شركت در آيلتس آزمايشي توي تنظيم وقت خيلي كمكم كرد.امتحان 9:30 شروع شد و يك تمام شد ، اخراج اون چند نفر يكم وقت جلسه رو گرفت و تا حدي همه رو عصبي كرد . خانم سوپروايزر پشت بلند گو اعلام مي كرد ما با قوانين انگلستان از شما آزمون آيلتس مي گيريم و شما بايد به قوانين ما احترام بگذاريد. امتحان با تعداد حدودا 800 نفر با كيفيت خوبي برگزار شد و صداي بلند گو ها عالي بود. از شانس من يك بلندگو بالاي سر من بود و ديگر چه عذري براي نشنيدن وجود دارد؟

در حاشيه امتحان مي تونم بگم احساسات ميهن پرستانه ام جريحه دار شده بود چون حدود 800 نفر آقا و خانم جوان و تحصيلكرده همه متقاضي مهاجرت به كانادا و استراليا و ... دارند تلاش شديد مي كنند كه در اين امتحان موفق بشوند كه از كشور بروند........

۵ نظر:

نيلوفر گفت...

ماري جان انشالله نتيجه ات عالي مي شه.

Mary گفت...

مرسي نيلوفر جان.

باران گفت...

موفق باشی مری جان!

برگ افرا گفت...

اغلب همه در امتحان IELTS مخصوصاً در Speaking هل می شوند و کارهای عجیب و غریبی ازشون سر میزنه.

ساناز گفت...

دوست عزیزم دقیقا شرایطمون مثل همه امیدوارم به زودی فایل نامبرامون بیاد. نگران ماتحانم نباش چون زحمت کشیده بودی حتما موفق میشی