۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

فرايند مهاجرت ما

سلام
مي خواستم يكبار ديگه پروسه مهاجرتمون را به روز كنم :
2 جولاي 2009-(11 تير 88) ارسال مدارك از تهران به سيدني
13 جولاي 2009-(22 تير 88 ) رسيدن مدارك به سيدني
8 سپتامبر 2009-(18 شهريور 88) تاريخ نامه سيدني كه حاوي فايل نامبر است
3 نوامبر 2009 - (12 آبان 88) تحويل مدارك به دفتر وكيل جهت ارسال به سوريه
18 نوامبر 2009 ـ (27 آبان 88 ) رسيدن مدارك به دمشق سوريه
8 دسامبر 2009 ـ (17 آذر 88 ) دريافت نامه فايل نامبر دوم
اينطور كه دوستان مهاجر در سايت apply abroad فرايند مهاجرتشون را نوشته اند حدود 7 تا 12 ماه بعد از ارسال مدارك به سوريه نامه مديكالشون رسيده . اين يعني كه تا الان سفارت كانادا هم به تعهداتش عمل كرده. اميدوارم وضع به همين منوال پيش بره و دوستاني كه جلوتر از ما اقدام كردند خبر دريافت مديكالشون را اعلام كنند.
يكي از دوستان در مورد وكيلمون پرسيده بود. ترجيح دادم بعد از دريافت مديكال نامش را معرفي كنم و اگر تا اون موقع ازش راضي بودم حسابي ازش تعريف كنم.
دريكي از پست هاي قبل نوشته بودم كه يكي ازدوستانم كه پرونده اش را بسته بود يك چك به مبلغ 1100 دلار كانادا از سفارت دريافت كرده(متعلق به بانك اودي دمشق) و نمي دونست چجوري بايد نقدش كند. با پرس و جو از ديگر دوستان متوجه شديم كه بانك سامان با كسر كارمزدي اين كار را انجام مي دهد و حدود يك ماه هم طول مي كشد. اين مطلب قابل توجه دوستاني است كه پرونده خود رابسته اند يا متاسفانه پرونده شان را بسته اند.
تو را چنان كه تويي هر نظر كجا بيند
به قدر دانش خود هر كسي كند ادراك

۱۹ نظر:

Google Expert blogger گفت...

با سلام

من یک فیلتر شکن طراحی کردم که به درد کسانی میخوره که از ایران میخواهند سایت شما رو بخونند

اگر دوست داشتید لینکش رو در سایت تون قرار بدید و من هم لینک شما رو در سایت ام قرار میدیم

filter shekan, فیلترشکن

حمیدرضا گفت...

سلام،

فکرنمی کنید تو تاریخها اشتباه کرده باشید.2 جولای تا 13 جولای 11 روزه ولی 11 تیر تا 18 تیر 7 روز!!!

Mary گفت...

به حميدرضا:

سلام
مرسي از دقت نظرتتان. شما درست فرموديد.دفتر وكيل ابتدا تاريخ 9 جولاي را اعلام كرده بود كه مي شد 18 تير . ولي بعد وضعيتم را در سايت ديدم و اونها 13 جولاي را تاريخ دريافت نامه نوشته بودند. اونوقت من تاريخ ميلادي را درست كردم ولي تاريخ شمسي را يادم رفت درست كنم. باز هم ممنونم.

صبا گفت...

سلام، بابت رسیدن فایل نامبرتون تبریک میگم،من که بیش از 2 ماهه منتظرم...!

Mary گفت...

به صبا:
سلام
فكر كنم همين روزها ديگه نوبت شماست . نگران نباش.

Unknown گفت...

سلام
من و همسرم امروز از دبي برگشتيم تقريبا 20 روزي ميشه كه مدارك رو تحويل وكيل تو دبي داديم همش تو روياهام خواب كانادا رو مي بينم البته يه كوچولو هم نگرانم
راستي شما مي دنين امتياز كارداني كامپيوتر چنده ؟ ما كه از حرفاي اين وكيل اماراتي چيزي متوجه نشديم

پرطلا گفت...

سلام ماری جان. این سومین باره که کامنت میذارم ولی نمیدونم کجا میرن؟!
به نظرت این عادیه که 5 ماهه منتظر فایل نامبرمون هستیم؟

امیر گفت...

موفق باشید

نجوا گفت...

سلام

خسته نباشید
من مشکلی داشتم که تصمیم گرفتم با شما مطرح کنم.من یک سال قبل برای مهاجرت از طریق کارکنان ماهر کانادا اقدام کردم و اگوست امسال(اواسط تابستان)مدارکم رو فرستادم ولی هرچی سایت رو چک می کنم هنوز پرونده من آن پروسس نشده.نمی دونم دیر شده یا نه؟برای دمشق هم ایمیل زدم که جوابی ندادند.واقعا نمی دونم چیکار کنم.اگر ممکنه منو راهنمایی بفرمایید

Mary گفت...

به تيما:
سلام
مرسي كه به وبلاگم سر زديد. امتياز كارداني 15 است و بايد بقيه امتيازاتت خيلي بالا باشه تا به 67 برسي . تو سايت مهاجرت يه ابزار ارزيابي امتيازات است كه اطلاعاتت را مي زني و برات امتيازاتت را محاسبه مي كنه . اگه پيدا نكردي بگو برات آدرسش را مي ذارم.
حالا چرا وكيل اماراتي ؟ مشاورهاي خوب ايراني هم هستند كه راهنماييت كنند.از سايت apply abroad كه تو لينك من هم هست مي توني كمك بگيري. نگران نباش توكلت به خدا باشه

Mary گفت...

به پر طلا:

مرسي از پيامهايي كه گذاشتي. دفتر وكيلمون گفته بود كه ممكنه فايل نامبر دوم چند ماه طول بكشه . موفق باشي

Mary گفت...

به امير:
شما هم موفق باشيد

Mary گفت...

به نجوا:
سلام
نگران نباش هنوز كه دير نشده . اگر مرداد مداركت را به دمشق فرستاده باشي تازه 4 ماه گذشته و تا 8 ماهه ديگه جا داره كه مديكالت بياد . خودشون ادعا كردند 12 ماهه تكليف را مشخص مي كنند.

مژده گفت...

بابت فايل نامبر دوم بهتون تبريك مي‌گم... ما حدود 111 روز از اومدن فايل نامبر دوممون مي رسه... فعلاً كه منتظريم .... شاد باشين

Mary گفت...

به مژده:
سلام

خيلي ممنون . نوبت شماست كه به ما خبر خوب بدهيد.

ناشناس گفت...

ميتونم بابت پركردن فرمها و نحوه ارسال چندتا سئوال بكنم . اگه مشكلي نيست به اين آدرس اي ميل بزنيد تا من مزاحم شما بشم . بسيار ممنون
email:sangestani@gmail.com

Mary گفت...

به ناشناس:
سلام
ما فرمها را به كمك وكيل پر كرديم و او هم برامون ارسال كرد و من اطلاعات دقيقي ندارم . اگر سئوالي داريد همين جا مطرح كنيد اگر بدونم حتما جواب مي دهم.

بهمن گفت...

سلام دوست عزیز
واقعا تبریک میگم. هر وقت خبر تغییری در پرونده یکی از دوستان رو میشنوم، انگار برای خودم یه خبر خوب شنیدم. موفق باشی.

farid گفت...

سلام
ممنون از این پست راستش ما هم ارسال مدارکمون تقریباٌ مثل شماست و مرحله دوم ارسال از سیدنی به دمشق حدودا 7 مهر بوده ولی هنوز فایل نامبر دوم را دریافت نکردیم و حالت recieved یا pending review را داریم (با برنامه جدید اقدام کرده ایم )البته با همان فایل نامبر سیدنی اطلاعات را بررسی می کنیم با فرمت BXXXXXXXXX ولی از منوی بالاش حالت Immigratoin File Number را انتخاب می کنیم شماره شما چه فرمتی داره ؟ کدوم گزینه را انتخاب می کنید برای چک پرونده.