۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

GRE خواندن يا نخواندن؟ مسئله اين است...


در اين روزها در مورد امتحان GRE تحقيق مي كردم . دليلش هم اينه كه دانشگاه تورنتو براي فوق ليسانس رشته اقتصاد نمره GRE جنرال خواسته . اگر ما بخواهيم در شهر تورنتو زندگي كنيم تنها دو گزينه دانشگاه تورنتو و دانشگاه يورك را براي ادامه تحصيل دارم . حالا جاي شكرش باقيه كه دانشگاه يورك نمره GRE نخواسته !!
اينجور كه من متوجه شدم ، امتحان GRE واقعا دردسر بزرگيه . تا الان فكر مي كردم آيلتس آكادميك سخته ولي الان بعد از ديدن كتابهاي GRE فهميدم كه صد رحمت به همون آيلتس.
امتحان سه بخش دارد : بخش Analytical essay كه بايد در مورد دو موضوع انشاي تحليلي بنويسيم . ( كه به نظر من با انشاهايي كه براي آيلتس مي نوشتيم فرق داره ) . يك قسمت Quantitative داره كه رياضي راهنمايي و دبيرستان است . از همه سخت تر قسمت verbal است كه لغات خيلي سختي داره و هرچي نگاه كردم به نظرم آشنا نيامد و كلي نا اميد شدم . در وبلاگ تحصيلات دكترا در آمريكا-كانادا نوشته كه بچه هاي دبيرستان هاي آمريكا هم بايد اين امتحان را بدند و سختي كلمات و نا آشنا بودن آنها مثل لغات ادبيات شاهنامه و سعدي است. خواندن و حفظ كردن چند هزار لغت جديد به يك ذهن آرام + فضاي آرام مثل كتابخانه و از همه مهمتر وقت زياد نياز داره . من هم هيچ كدام را فعلا ندارم.
2 تا كتاب جديد و يك سي دي GRE هم آقاي همسر برام از انقلاب خريد كه اينقدر سنگين و خفن بود كه از ترس فقط يه ورقي زدم و گذاشتم تو كتابخانه منزل. به خيال روزي كه در نزديكترين كتابخانه به منزل آينده در تورنتو اين كتابها را مي برم و با فراغ بال روزي 6 يا 7 ساعت درس مي خونم. ( البته اين وضعيت در صورتي اتفاق مي افته كه خداي نكرده نتونم از دانشگاه يورك پذيرش بگيرم )
پروسه مهاجرت از يك طرف ، پروسه آماده كردن نيازمنديهاي دانشگاهها براي اپلاي هم كم كم شروع مي شه. خدا به همه مهاجران قوت بده...
راستي يك هفته است كه يك باشگاه يوگا پيدا كرده ام و ثبت نام كردم ، فعلا 2 روز در هفته دارم مي رم و بايد اعتراف كنم كه خيلي روحيه ام بهتر شده. وقتي استاد مي گه عضلات را رها كنيد و انرژي منفي بدن را بدهيد به زمين ، اينقدر سبك مي شم كه مي تونم پرواز كنم ، شاد شاد و رهاي رها ...


۱۹ نظر:

Rànâ گفت...

ماری جون این امتحان خیلی سخته منتها gmat هم هست که فکر کنم ساده تر باشه و بعضی دانشگاهها برای رشته های غیر فنی اون رو هم قبول میکنن.خوشحالم که یوگا میری و سبک تر و شادتر شدی:)

Mary گفت...

به مسافر كوچولو:
توي نيازمنديهاي اين دو تا دانشگاه از GMAT حرفي نزده .شايد فقط GRE را قبول مي كنند. راستي بهت پيشنهاد مي كنم يوگا راتجربه كني...

Diary Of A Stranger گفت...

سلام. باهات موافقم. درس خوندن شرایط می خواد. ذهن آروم و بدون نگرانی و استرس. خوشحالم که روحیت بهتر شده!

مژده گفت...

انشالله به خوبي همه ي كارهاتون پيش مي ره و من هم خيلي دلم مي خواست يه وقتي داشتم و مي توونستم يوگارو تجربه كنم... شاد شاد شاد باشي..

Mary گفت...

به يادداشت هاي يك بيگانه:

سلام. خيلي ممنونم

Mary گفت...

به ونوس :

سلام . مرسي از اينكه به وبلاگم سر زدي. نظر شما را خوندم ولي انگار يه مشكلي پيش اومد منتشر نكرد. براي سوءپيشينه كه رفته بوديم از ما معرفي نامه خواستند. البته قبلش دفتر وكيل با سربرگ شركت 2 تا نامه معرفي نامه به ما داده بود كه توش از اداره تشخيص هويت مي خواد كه سوابق ما را بررسي كنند. اما شنيدم اگر پاسپورت را نشون بدهيم ديگه نيازي به معرفي نامه نيست. من خودم نپرسيدم. مثلا پليس مي خواد بدونه كه اين نامه سوؤپيشينه را براي كي و چي صادر مي كند.

karno گفت...

سلام ، راستش من 4 سال پيش يه دوست امريكايي داشتم كه نميدونم چرا ميخواست امتحان GRE بده و يادمه كه مدام از سختيه اين امتحان ميگفت. البته با توجه به نمرات خيلي خوب شما در امتحان آيلتس فكر ميكنم براتون خيلي سخت نباشه و حتما از پسش بر ميايد . مهم پشتكاره كه من مدتيه ديگه ندارم.

Mary گفت...

به مهرداد :

سلام
ببخشيد من نظر شما را انتشار دادم ولي مثل اينكه اين بلاگ اسپات مشكل داره و نظرتون الان اينجا نيست. ماجواب سوءپيشينه را گرفتيم و داديم براي ترجمه . الان فقط منتظر ريز نمرات همسرم هستيم.

Mary گفت...

به مژده:
سلام ،
يوگا هم نرمش داره كه براي من كه بدنم از بي تحركي خشكه خيلي خوبه هم با تنفس هاي عميق همراه با آگاهي به حركات ، آرامش و انرژي در بدن جمع مي شه .دوره ها يك ماهه و يك روز در هفته ا ساعت و نيم.شايد بتوني قبل از مهاجرت يه دورش را بري.

Mary گفت...

به كارنو:
سلام مرسي به من دلگرمي مي دي . من پشتكار دارم ولي بهتره اول آيلتس آكادميك را بدم بعد براي GRE هم خدا بزرگه.

علیرضا پارسای گفت...

من هم از ته دل آرزو می کنم خدا به همه مهاجرها قوت بده...

از بابت مطل جدیدتون هم ممنون. بنده رو هم به فکر تحقیق در مورد GRE انداختید. به خاطر دارم که آموزشگاهی در تهران حدود 9 سال پیش از من خواسته بود که بخش ریاضی GRE رو تدریس کنم که گرچه کتابهایش را هم گرفتم ولی عملا هیچ وقت این اتفاق نیافتاد.

به هر حال هر تصمیمی که می گیرید موفق و پیروز باشید.

venus گفت...

راستي عزيزم منم همون روز (22آگوست) امتحان دادم و روز قبلش هم speaking داشتم (اونم با كتي);)ولي خداييش خيلي جوابامون رو دير دادن،من كه نصف جون شدم تا اومد

Mary گفت...

به عليرضا پارساي:
سلام
اميدوارم شما هم موفق باشيد.

Mary گفت...

به عليرضا پارساي:
سلام
اميدوارم شما هم موفق باشيد.

Mary گفت...

به ونوس:
سلام
از نمراتت راضي بودي ؟

Mary گفت...

به منصوره :
سلام
مرسي كه وبلاگم سر زدي. من براي ريدينگ تمام ريدينگ هاي جنرال كتابهاي كمبريج را كار كردم . علاوه بر اين ريدينگ هاي آكادميك را تا حد زيادي كار كرده بودم. روش كارم اسكيم نبود بلكه اول سئوالات را مي خوندم بعد از كلمات كليدي جواب را در متن پيدا مي كردم. برخي سئوالات مثل جاخالي هاي يك پاراگراف يا درست و غلط ها به ترتيب متن پرسيده مي شوند.يعني اگر يك قسمت را پيدا كني جواب سئوال بعدي يا قبلي هم پيدا مي شه. بايد تايم را تنظيم كني و خيلي هم تمركز و دقت داشته باشي . اگر سئوال ديگه اي داشتي در خدمتم. موفق باشي

حمیدرضا گفت...

سلام،

میخواستم اگه براتون امکان داره به این سوال جواب بدین:
آیا برای مهاجرت نیروی متخصص فدرال ارایه آیلتس آکادمیک به جای آیلتس جنرال ترینینگ مشکلی ایجاد می کنه؟
آیا هیچ جایی این موضوع ذکر شده؟

ممنونم

Mary گفت...

به حميدرضا:

سلام
من خودم نديدم كه جايي آكادميك يا جنرال بودن آيلتس را ذكر كنند. ولي از وكيلم پرسيده بودم گفت بايد جنرال باشه. اما دوستان ديگر گفتند كه اگر آكادميك باشه قبول مي كنند ولي من مطمئن نيستم.موفق باشيد

دوستانه گفت...

سلام ماري جون
براي مدارك تحصيلي ليسانس به بالا كافيه يا ترجمه ديپلم رو هم مي خوان؟
دوم اينكه براي مدارك تحصيلي براي ترجمه ريز نمرات لازم نيست كه حتماپاكت دانشگاه مهر و موم باشه(آخه بايد بديم براي ترجمه كه بالطبع مهر و ومومش بهم مي خوره؟)
و راستي مدارك رو كه براي ترجمه ميديم آيا لازمه كه كپي برابر اصل فارسي هم بفرستيم يا نه؟

مرسي عزيزم****