۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

روز بزرگداشت حضرت حافظ


امروز تقويم روي ميزم را نگاه كردم ديدم نوشته روز بزرگداشت حضرت حافظ. من هم بعد از فرستادن فاتحه ، نيت كردم و از حضرت حافظ خواستم مثل گذشته روحم را با غزل هاي شيرينش نوازش دهد.
اين هم فال من:

عيب رندان مكن اي زاهد پاكيزه سرشت كه گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نيكم وگربد تو برو خود را باش هركسي آن درود عاقبت كاركه كشت
همه كس طالب يارند چه هشيارچه مست همه جاخانه عشق است چه مسجد چه كنشت
سر تسليم من و خشت در ميكده ها مدعي گر نكند فهم سخن كو سر و خشت
نااميدم مكن از سابقه لطف ازل تو چه داني كه پس پرده كه خوب است وكه زشت
نه من از پرده تقوي بدر افتادم وبس پدرم نيز بهشت ابد از دست بهشت
حافظا روز اجل گر به كف آري جامي يكسر از كوي خرابات برندت به بهشت


(
كار شما مربوط به خود شماست ، از ايرادها و ناخشنوديهاي مردم و اطرافيان در مورد كاري كه شروع كرده اي ناراحت نشو و به تلاش خود ادامه بده )

اي حضرت حافظ عجب شيرين سخني ، ازت متشكرم، خدايا متشكرم ، متشكرم...



۱۱ نظر:

كارنو گفت...

ماري جان ممنون از اينكه يادم انداختي برم يه سري به حافظ يزنم به من كه هميشه راست ميگه .

Mary گفت...

به كارنو :

خواهش مي كنم. به من هميشه راست مي گفت . تا چند سال پيش هركارمهمي كه مي كردم براش فال مي گرفتم. الان بعد از مدتها فال گرفتم . ديدي چه قشنگ اومد.

ثنا گفت...

سلام
حافظ همیشه قشنگ ترین تفسیر ها را برامون میذاره

Mary گفت...

به ثنا:

بله . وقتي از ته دل نيت كني خيلي قشنگ جواب ميده.

علیرضا پارسای گفت...

من از طرفدارهای پر و پا قرص حافظ هستم. تا به حال هم چند بار دیوان حافظ رو ختم کردم.

حافظ نابغه ای کم نظیر بوده که هنوز اشعارش لذت بخش و پر محتواست.

Rànâ گفت...

عجب شعر توووووووووووووپی

مژده گفت...

چه قشنگ اومد ماري جون... شاد و موفق باشي

نیلوفر گفت...

سلام ماری جان.منم سوالی رو که تو زا کانو کرده بودی دارم.چجوری موفق شدی وبلاگ دوستان رو با زمان بروزرسانیشون تو وبلاگ بذاری.اگه مخصوص بلاگ اسپات هست که هیچ اگر نه بهم خبر بده.موفق باشی و با امید خبرای خوب
راستی من پنج شنبه 88/07/30ساعت 10 دارم می ام اونجا اولین همایشمونه

Mary گفت...

به عليرضا پارساي:
خوش بحالتون كه تونستيد همه اشعار حافظ را بخونيد . من قبلا خيلي از اشعارش را حفظ بودم ولي فكر نكنم تمامش را خونده باشم.حالا هم بعد ازز مدتها غفلت دوباره بهش روي آوردم.

Mary گفت...

به مسافر كوچولو و مژده:
مرسي . واقعا حضرت حافظ به من حال داد. شما هم اگر اعتقاد داريد نيت كنيد ببيند چي مي گه.

Mary گفت...

به نيلوفر:
سلام ، در وبلاگ بلاگ اسپات چند تا آپشن هست كه مي توني انتخاب كني. مثلا وقتي يك وبلاگ از دوستان را اضافه كردي مي توني گزينه هاي ( نماد ، عنوان مورد جديد ، قطعات مورد جديد ، تصوير كوچك از جديدترين مورد ، تاريخ آخرين به روز آوري ) را انتخاب كني. من الان نماد و تاريخ آخرين به روز رساني را انتخاب كردم. قبلا عنوان مورد جديد را هم انتخاب كرده بودم ولي ديدم خيلي وبلاگ شلوغ مي شه. در ضمن براي 5 شنبه اگه اومدي تو واحد ما من تو پارتيشن وسط مي شينم.به اميد ديدار