۱۳۸۹ خرداد ۲۹, شنبه

خدايا!

خدايا! عقيده ي مرا از دست عقده ام مصون بدار
خدايا! به من قدرت تحمل عقيده ي مخالف را ارزاني كن
خدايا! رشد عقلي و عملي مرا از فضيلت ، تعصب ، اشراق و احساس محروم نساز
خدايا! مرا همواره آگاه و هوشيار دار ، تا پيش از شناخت درست و كامل كسي يا فكري مثبت يا منفي قضاوت نكنم
خدايا! خودخواهي را چنان در من بكش كه خودخواهي ديگران را احساس نكنم و از آن در رنج نباشم
خدايا! به من زيستي عطا كن كه در لحظه مرگ بر بي ثمري لحظه اي كه براي زيستن گذشته است حسرت نخورم و مردني عطا كن كه بر بيهودگي اش سوگوار نباشم.
خدايا! چگونه زيستن را تو به من بياموز، چگونه مردن را خود خواهم دانست

( برگرفته از كتاب نيايش دكتر شريعتي )
سالگرد در گذشت دكتر شريعتي ، روحش شاد و يادش گرامي باد

۷ نظر:

Rànâ گفت...

خدایا من یکی که دق کردم!! صبر کدن را به اتمام برسان! آمین!

جلیله گفت...

خیلی خیلی زیبا بود مخصوصا قسمت قضاوت نکردن تا پیش از شناخت کامل از دیگرانش!!!!!
معضلی که شدیدا این روزا دارم باهاش برخورد می کنم و عذاب میکشم!!!
چرا ماهایی که دم از دین و دینداری میزنیم اینقدر بی پروا به دیگران تهمت میزنیم و بد قضاوتشون می کنیم؟؟؟!!!!

Mary گفت...

به مسافركوچولو:
اميدوارم خدا زودتر انتظارمون را پايان بده. موفق باشي

Mary گفت...

به جليله:

عزيزم قضاوت نادرست بزرگترين خطايي كه انسانها در حق هم انجام مي دهند.اميدوارم خدا خودش راه درست را بهمون نشون بده.موفق باشي

ما و کانادا گفت...

آمین

sahra گفت...

مری جان اولاً زیارتت قبول
خیلی قشنگ حج را توصیف کردی دلم را تنگ کعبه کردی
ثانیاً ممنون از مطلب قشنگت

Mary گفت...

به صحرا:
سلام
خيلي ممنونم . قبول خداوند باشه . امميدوارم موفق و سلامت باشيد.